Moovy

Pysäköitkö Kivisydämessä?

Voit maksaa pysäköintisi netissä.

Maksa nyt

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

KIVISYDÄN (FAQ)

K: Kivisydän uudistuu 15.1.2024, mitä tämä tarkoittaa?
V: Tietoa uudesta järjestelmästä ja maksutavoista löydät: Puomiton pysäköintijärjestelmä >

K: Mitä maksutapoja voin käyttää?
V: Pysäköintimaksun voi suorittaa Moovy– ja ParkMan -sovelluksilla sekä maksukorteilla maksuautomaattiin (ei käteismaksuja). Pysäköinnin voi maksaa myös jälkikäteen 48h sisällä Moovy.fi -verkkosivuilla. Jos pysäköintiä ei makseta millään edellä mainituista tavoista, lähetetään rekisterinumeron perusteella postitse maksuhuomautus. Maksu­huomautukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5 €.

K: Mitä jos rekisterikilpeni ei tunnistu?
V: Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksuautomaatilta, ole puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon +358 3 3878 220 (24/7) tai käy Kivisydämen infossa.
Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).

K: Mistä pysäköintimaksuni koostuu?
V: Maksaessasi lähtiessäsi maksuautomaatilla tai verkkomaksuna 48h sisällä pysäköinnistä, hinnat näet sivuiltamme: Hinnasto >
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy, ParkMan…) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.

K: Miten saan maksustani kuitin?
V: Moovy-sovellus: Kun olet lisännyt sovelluksen omiin tietoihin sähköpostiosoitteesi, saat kuitin automaattisesti sähköpostiisi. Löydät kuitin myös sovelluksestasi ko. pysäköintitapahtuman tiedoista.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksuautomaatti kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.

K: Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
V: Sopimuspysäköintituotteiden saatavuus ja tilaus:
Yritykset: business.moovy.fi
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.

K: Miten Kivisydämeen pääsee kulkemaan, kun hissiaulat on suljettu?
V: Moovy ja ParkMan -sovelluksesta löytyy koodi, jolla oven saa auki iltaisin.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, ovelta löytyvä QR-koodi luetaan matkapuhelimen kameralla ja puhelimeen aukeavalle nettisivulle syötetään parkissa olevan ajoneuvon rekisterinumero.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös pikapuhelinpainikkeella 24h.

K: Voinko ladata sähköautoa?
V: Kyllä voit. Kivisydämestä löytyy 4 kpl sähköauton latauspisteitä (Lisätiedot). Sähköauton latauspaikoilla käytössä on Virta-sovellus.

K: Minkä kokoisella ajoneuvolla Kivisydämeen voi pysäköidä?
V: Suurin sallittu ajoneuvon korkeus on 2,6m ja pysäköintiruudut ovat 2,7 x 5m.

K: Voiko parkkitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
V: Kivisydämeen ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

K: Onko teillä liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
V: Kyllä on. Kivisydämessä on huomioitu liikkumisesteiset asiakkaat varaamalla heille jokaisen hissiyhteyden välittömästä läheisyydestä kaksi ensimmäistä parkkiruutua. Nämä ruudut ovat myös normaalia leveämpiä.

K: Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
V: Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.

K: Miten varmistan, että järjestelmä tunnistaa rekisterinumeroni oikein?
V: Rekisteritunnus tulee pitää puhtaana. Kivisydämen sisään- sekä ulosajossa on uudet rekisteritunnuskamerat, jotka lukevat tunnuksen edestä ja takaa. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.

K: Onko Kivisydämessä portaita?
V: Portaat ovat vain hätäpoistumiskäytössä, kulku ainoastaan hisseillä.

K: Moovy/ParkMan –sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?
V: Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä asioissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan:
Moovy >
ParkMan >

Lue lisää: Kivisydän >

Moovy.fi -sivuilta löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin: Moovy – Usein kysytyt kysymykset >


AUTOSAARI, AUTOHEIKKI & SAIRAALAPARKKI (FAQ)

K: Pysäköintilippuni ei toimi?
V: Lippu on vaurioitunut (liput vaurioituvat esim. magneettien ja älylaitteiden lähellä).
Ota yhteys asiakaspalveluun automaattikassasta löytyvällä asiakaspalvelu/info –puhelinpainikkeella (24/7).

K: Mitä maksutapoja voin käyttää?
V: Maksutapoina käytössä ovat kolikot, setelit (max. 20€) sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit. Kaikissa automaattikassoissa on lähimaksuominaisuus.

K: En saanut kuittia?
V: Painamalla kassan kuittipainiketta maksun yhteydessä saat kuitin. Mikäli kuittia ei tulostettu, voit pyytää kuitin sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Ilmoita viestissä pysäköintitalo, maksun päivämäärä, kellonaika ja summa sekä maksukortin neljä viimeistä numeroa.

K: Miten saan yhteyden henkilökuntaan?
V: Kaikista laitteista (automaattikassat ja puomilaitteet) löytyy pikapuhelinpainike, josta saat yhteyden henkilökuntaan 24/7. Asiakaspalvelun puhelinnumerosta 010 425 4000 tavoitat myös henkilökunnan 24/7. Kiireettömissä asioissa otathan yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.

K: Voinko ladata sähköautoa?
V: Kyseisissä pysäköintitaloissa sähköauton lataus ei valitettavasti ole mahdollista. Sähköauton latauspisteitä löytyy Kivisydämestä.

K: Miten saan auton pois, kun pysäköintitalo on suljettu?
V: Pysäköintitalojemme ulkopuolella sisään- ja ulosajojen vieressä on nk. yökäyttöpuhelin. Puhelu kytkeytyy työvuorojemme ulkopuolella vartijapalveluun, josta apu löytyy. Sieltä avataan myös verkkoveräjiä.

K: Kuinka kauan auto saa olla parkissa?
V: Pysäköintitalomme ovat asiakkaiden käytössä 24/7.

K: Mistä voin ostaa pysäköintioikeuden esim. viikoksi?
V: Etukäteen ostettavat viikkoliput ja muut lipputuotteemme ovat myynnissä asiakaspalvelupisteessämme Kivisydämen Infossa. Hinnasto >

K: Voiko pysäköintitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
V: Pysäköintitaloihin ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

K: Minkä kokoisella autolla voin pysäköidä?
V: Pysäköintitilan vapaa korkeus: Autosaari max. 200 cm, Autoheikki ja Sairaalaparkki 220 cm. Pysäköintiruutujen koko: 2,40 x 5 m pituus. Autosaaressa on myös leveämpiä perhepaikkoja.

K: Onko teillä liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
V: Kyseissä pysäköintitaloissa on liikkumisesteisille tarkoitettuja pysäköintipaikkoja.

K: Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
V: Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.

K: Haluaisin pitkäaikais- /sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
V: Tarkista pitkäaikaispysäköintipaikkojen tilanne: Pitkäaikaispysäköinnin paikkatilanne >. Tiedustelut ja paikkojen varaukset sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Teemme uusia sopimuksia max. 1-2 kuukauden päähän. Paikkoja ei ole mahdollista jonottaa. Sopimus alkaa aina sovitun kuukauden ensimmäisenä päivänä.

K: Haluaisin irtisanoa pitkäaikaispysäköintipaikkani, miten toimin?
V: Lähetä irtisanomisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi (pysäköintitalo, toivottu päättymispäivämäärä, tunnistekortinnumero/käyttäjän nimi). Irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika ja sopimus päättyvät seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

K: Milloin lämpöpaikat on varattu?
V: Lämpöpaikat ovat varattuja sopimusasiakkaillemme lämpökautena (marras-maaliskuu).

K: Milloin lämpötolpissa on virta päällä?
V: Lämpökautena aina kun ulkolämpötila alittaa +5 astetta. Toiminta jaksottuu 5 minuutin jaksoihin josta osa on lämmitysjaksoa ja osa odotusjaksoa.

K: Saako niissä pitää auton sisätilan lämmitintä?
V: Pysäköintitalojen sähköverkko ei kestä auton sisätilalämmittimiä, joten niiden käyttö on kiellettyä.

Lisätietoa:
Autosaari >  Autoheikki >  Sairaalaparkki >

Muut pysäköintitalot:
Avohoitotalo & Rauhaparkki >  Rehaparkki > 


ASIAKASPALVELU & LASKUTUS (FAQ)

K: Huomasin laskussani virheen, mitä teen?
V: Otathan laskutusasioissa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.

K: Missä asiakaspalvelupisteenne sijaitsee?
V: Asiakaspalvelupiste/info sijaitsee Kivisydämessä, lohkossa E2, Valkean hissiyhteyden vieressä. Olemme avoinna arkisin ma-pe.