Moovy

Pysäköitkö Kivisydämessä?

Voit maksaa pysäköintisi netissä.

Maksa nyt

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

KIVISYDÄN (FAQ)

K: Kivisydän uudistuu 15.1.2024, mitä tämä tarkoittaa?
V: Tietoa uudesta järjestelmästä ja maksutavoista löydät: Puomiton pysäköintijärjestelmä >
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.

K: Mitä maksutapoja voin käyttää?
V: Pysäköintimaksun voi suorittaa Moovy– ja ParkMan -sovelluksilla sekä maksukorteilla maksuautomaattiin (ei käteismaksuja). Pysäköinnin voi maksaa myös jälkikäteen 48h sisällä Moovy.fi -verkkosivuilla. Jos pysäköintiä ei makseta millään edellä mainituista tavoista, lähetetään rekisterinumeron perusteella postitse maksuhuomautus. Maksu­huomautukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5 €.

K: Mitä jos rekisterikilpeni ei tunnistu?
V: Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksuautomaatilta, ole puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon +358 3 3878 220 (24/7) tai käy Kivisydämen infossa.
Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).

K: Mistä pysäköintimaksuni koostuu?
V: Maksaessasi lähtiessäsi maksuautomaatilla tai verkkomaksuna 48h sisällä pysäköinnistä, hinnat näet sivuiltamme: Hinnasto >
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy, ParkMan…) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.

K: Miten saan maksustani kuitin?
V: Moovy-sovellus: Kun olet lisännyt sovelluksen omiin tietoihin sähköpostiosoitteesi, saat kuitin automaattisesti sähköpostiisi. Löydät kuitin myös sovelluksestasi ko. pysäköintitapahtuman tiedoista.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksuautomaatti kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.

K: Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
V: Sopimuspysäköintituotteiden saatavuus ja tilaus:
Yritykset: business.moovy.fi
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.

K: Miten Kivisydämeen pääsee kulkemaan, kun hissiaulat on suljettu?
V: Moovy ja ParkMan -sovelluksesta löytyy koodi, jolla oven saa auki iltaisin.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, ovelta löytyvä QR-koodi luetaan matkapuhelimen kameralla ja puhelimeen aukeavalle nettisivulle syötetään parkissa olevan ajoneuvon rekisterinumero.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös pikapuhelinpainikkeella 24h.

K: Voinko ladata sähköautoa?
V: Kyllä voit. Kivisydämestä löytyy 4 kpl sähköauton latauspisteitä (Lisätiedot). Sähköauton latauspaikoilla käytössä on Virta-sovellus.

K: Minkä kokoisella ajoneuvolla Kivisydämeen voi pysäköidä?
V: Suurin sallittu ajoneuvon korkeus on 2,6m ja pysäköintiruudut ovat 2,7 x 5m.

K: Voiko parkkitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
V: Kivisydämeen ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

K: Onko teillä liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
V: Kyllä on. Kivisydämessä on huomioitu liikkumisesteiset asiakkaat varaamalla heille jokaisen hissiyhteyden välittömästä läheisyydestä kaksi ensimmäistä parkkiruutua. Nämä ruudut ovat myös normaalia leveämpiä.

K: Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
V: Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.

K: Miten varmistan, että järjestelmä tunnistaa rekisterinumeroni oikein?
V: Rekisteritunnus tulee pitää puhtaana. Kivisydämen sisään- sekä ulosajossa on uudet rekisteritunnuskamerat, jotka lukevat tunnuksen edestä ja takaa. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.

K: Onko Kivisydämessä portaita?
V: Portaat ovat vain hätäpoistumiskäytössä, kulku ainoastaan hisseillä.

K: Moovy/ParkMan –sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?
V: Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä asioissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan:
Moovy >
ParkMan >

K: Miksi sain maksuhuomautuksen?
V: Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.
Maksuhuomautus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu Kivisydämessä käytössä olevilla maksutavoilla.
Kivisydämen pysäköinnin maksuvaihtoehtoina on:

  • Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä)
  • Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
  • Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: www.moovy.fi/maksa
  • Parkman-sovellus (pysäköinti käynnistetään itse ja se päättyy automaattisesti ulosajossa)

Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy rekisteritunnuksen haltijalle maksuhuomautuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu. Mikäli maksuhuomautusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus.

Mikäli olet saanut maksuhuomautuksen aiheettomasti, ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi tai maksuhuomautuksessa ilmoitettuun osoitteeseen. Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta/ParkManista ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Kivisydän/Oulun Pysäköinti Oy.

Lue lisää: Kivisydän >

Moovy.fi -sivuilta löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin: Moovy – Usein kysytyt kysymykset >


AUTOSAARI, AUTOHEIKKI & SAIRAALAPARKKI (FAQ)

K: Pysäköintilippuni ei toimi?
V: Lippu on vaurioitunut (liput vaurioituvat esim. magneettien ja älylaitteiden lähellä).
Ota yhteys asiakaspalveluun automaattikassasta löytyvällä asiakaspalvelu/info –puhelinpainikkeella (24/7).

K: Mitä maksutapoja voin käyttää?
V: Maksutapoina käytössä ovat kolikot, setelit (max. 20€) sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit. Kaikissa automaattikassoissa on lähimaksuominaisuus.

K: En saanut kuittia?
V: Painamalla kassan kuittipainiketta maksun yhteydessä saat kuitin. Mikäli kuittia ei tulostettu, voit pyytää kuitin sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Ilmoita viestissä pysäköintitalo, maksun päivämäärä, kellonaika ja summa sekä maksukortin neljä viimeistä numeroa.

K: Miten saan yhteyden henkilökuntaan?
V: Kaikista laitteista (automaattikassat ja puomilaitteet) löytyy pikapuhelinpainike, josta saat yhteyden henkilökuntaan 24/7. Asiakaspalvelun puhelinnumerosta 010 425 4000 tavoitat myös henkilökunnan 24/7. Kiireettömissä asioissa otathan yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.

K: Voinko ladata sähköautoa?
V: Kyseisissä pysäköintitaloissa sähköauton lataus ei valitettavasti ole mahdollista. Sähköauton latauspisteitä löytyy Kivisydämestä.

K: Miten saan auton pois, kun pysäköintitalo on suljettu?
V: Pysäköintitalojemme ulkopuolella sisään- ja ulosajojen vieressä on nk. yökäyttöpuhelin. Puhelu kytkeytyy työvuorojemme ulkopuolella vartijapalveluun, josta apu löytyy. Sieltä avataan myös verkkoveräjiä.

K: Kuinka kauan auto saa olla parkissa?
V: Pysäköintitalomme ovat asiakkaiden käytössä 24/7.

K: Mistä voin ostaa pysäköintioikeuden esim. viikoksi?
V: Etukäteen ostettavat viikkoliput ja muut lipputuotteemme ovat myynnissä asiakaspalvelupisteessämme Kivisydämen Infossa. Hinnasto >

K: Voiko pysäköintitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
V: Pysäköintitaloihin ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

K: Minkä kokoisella autolla voin pysäköidä?
V: Pysäköintitilan vapaa korkeus: Autosaari max. 200 cm, Autoheikki ja Sairaalaparkki 220 cm. Pysäköintiruutujen koko: 2,40 x 5 m pituus. Autosaaressa on myös leveämpiä perhepaikkoja.

K: Onko teillä liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
V: Kyseissä pysäköintitaloissa on liikkumisesteisille tarkoitettuja pysäköintipaikkoja.

K: Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
V: Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.

K: Haluaisin pitkäaikais- /sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
V: Tarkista pitkäaikaispysäköintipaikkojen tilanne: Pitkäaikaispysäköinnin paikkatilanne >. Tiedustelut ja paikkojen varaukset sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Teemme uusia sopimuksia max. 1-2 kuukauden päähän. Paikkoja ei ole mahdollista jonottaa. Sopimus alkaa aina sovitun kuukauden ensimmäisenä päivänä.

K: Haluaisin irtisanoa pitkäaikaispysäköintipaikkani, miten toimin?
V: Lähetä irtisanomisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi (pysäköintitalo, toivottu päättymispäivämäärä, tunnistekortinnumero/käyttäjän nimi). Irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika ja sopimus päättyvät seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

K: Milloin lämpöpaikat on varattu?
V: Lämpöpaikat ovat varattuja sopimusasiakkaillemme lämpökautena (marras-maaliskuu).

K: Milloin lämpötolpissa on virta päällä?
V: Lämpökautena aina kun ulkolämpötila alittaa +5 astetta. Toiminta jaksottuu 5 minuutin jaksoihin josta osa on lämmitysjaksoa ja osa odotusjaksoa.

K: Saako niissä pitää auton sisätilan lämmitintä?
V: Pysäköintitalojen sähköverkko ei kestä auton sisätilalämmittimiä, joten niiden käyttö on kiellettyä.

Lisätietoa:
Autosaari >  Autoheikki >  Sairaalaparkki >

Muut pysäköintitalot:
Avohoitotalo & Rauhaparkki >  Rehaparkki > 


ASIAKASPALVELU & LASKUTUS (FAQ)

K: Huomasin laskussani virheen, mitä teen?
V: Otathan laskutusasioissa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: laskutus@oulunpysakointi.fi.

K: Missä asiakaspalvelupisteenne sijaitsee?
V: Asiakaspalvelupiste/info sijaitsee Kivisydän pysäköintitalossa, lohkossa E2, Valkean hissiyhteyden vieressä. Olemme avoinna arkisin ma-pe.