USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

K: Pysäköintilippuni ei toimi?
V: Lipun magneettijuova on vaurioitunut, ota yhteys asiakaspalveluun automaattikassasta löytyvällä Asiakaspalvelu-puhelinpainikkeella.

K: En saanut kuittia?
V: Painamalla kassan kuittipainiketta maksun yhteydessä saat kuitin.

K: Mitä maksutapoja voin käyttää?
V: Maksutapoina käytössä on kolikot, setelit (max. 20€ seteli) ja yleisimmät pankki- ja luottokortit. Automaattikassoilla voit myös maksaa mobiililaitteellasi, mikäli käytössäsi on jokin mobiilimaksusovellus, johon on lisättynä maksukorttisi tiedot.

K: Onko Kivisydämessä portaita?
V: Portaat ovat vain hätäpoistumiskäytössä, kulku ainoastaan hisseillä.

K: Voiko parkkitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
V: Kivisydämeen ja pysäköintitaloihin ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.

K: Onko teillä liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
V: Kyllä on. Kivisydämessä jokaisen hissiyhteyden välittömästä läheisyydestä löytyy liikkumisesteisille tarkoitettuja leveämpiä p-paikkoja. Myös Autoheikissä on liikkumisesteisille tarkoitettuja p-paikkoja.

K: Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
V: Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.

K: Miten saan yhteyden henkilökuntaan?
V: Kaikista laitteista (automaattikassat ja puomilaitteet) löytyy pikapuhelinpainike, josta saat puhelinyhteyden henkilökuntaan 24/7. Asiakaspalvelun puhelinnumerosta 010 425 4000 tavoitat myös henkilökunnan 24/7.

K: Voinko ladata sähköautoa?
V: Sähköauton latauspisteitä löytyy Kivisydämestä (Lisätiedot) ja Rehaparkista. Kivisydämen sähköautonlatauspaikoilla käytössä on Virta-sovellus. Muissa kohteissamme ei lataus ole mahdollista.

K: Miten saan auton pois, kun talo on suljettu?
V: P-talojemme ulkopuolella sisään- ja ulosajojen vieressä on nk. yökäyttöpuhelin, josta puhelu kytkeytyy työvuorojemme ulkopuolella AVARN-palveluun, josta apu löytyy. Sieltä myös avataan P-talojen verkkoveräjiä.

K: Kauanko auto saa olla parkissa esim. viikon tai 3 päivää?
V: Kivisydän sekä muut pysäköintitalomme ovat asiakkaiden käytössä 24/7.

K: Mistä voin ostaa pysäköintioikeuden viikoksi?
V: Etukäteen ostettavat viikkoliput ja muut lipputuotteemme ovat myynnissä asiakaspalvelupisteessämme Kivisydämen Infossa. Info avoinna arkisin klo 7.00-18.00.

K: Mikä on parkkipaikan koko parkkitaloissa?
V: 2,40m leveys, 5m pituus, Autosaaressa on myös leveämpiä perhepaikkoja. Kivisydämessä paikkojen koko 2,7m x 5m.

K: Haluaisin pitkäaikaispysäköintipaikan, miten toimin?
V: Tarkista pitkäaikaispysäköintipaikkojen tilanne: Pitkäaikaispysäköinnin paikkatilanne. Tiedustelut ja paikkojen varaukset sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Teemme uusia sopimuksia max. 1-2 kuukauden päähän. Paikkoja ei ole mahdollista jonottaa. Sopimus alkaa sovitun kuukauden ensimmäisenä päivänä.

K: Haluaisin irtisanoa pitkäaikaispysäköintipaikkani, miten toimin?
V: Lähetä irtisanomisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi (pysäköintitalo, toivottu päättymispäivämäärä, tunnistekortinnumero/käyttäjän nimi). Irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika lasketaan alkavaksi sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana olemme vastaanottaneet irtisanomisilmoituksen. Irtisanomisaika ja sopimus päättyvät seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

K: Milloin lämpöpaikat on varattu?
V: Lämpökausi on marraskuusta maaliskuuhun.

K: Milloin lämpötolpissa on virta päällä?
V: Lämpökautena aina kun ulkolämpötila alittaa +5 astetta.

K: Saako niissä pitää auton sisätilan lämmitintä?
V: Valitettavasti pysäköintilaitosten sähköverkko ei kestä auton sisätilalämmittimiä, joten ne ovat kiellettyjä.

K: Huomasin laskussani virheen, mitä teen? 
V: Otathan laskutusasioissa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: toimisto@oulunpysakointi.fi.