Usein kysytyt kysymykset
Usein kysyttyä
Kohteen omalta sivulta löydät lisää tietoa: Kivisydän
Maksutavat
Kivisydämen pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
- Maksu maksupisteellä korttimaksulla paikan päällä ennen ulosajoon ajamista.
- Parkman-sovellus (Pysäköinti tulee käynnistää itse ja valita sovelluksessa oikea alue Kivisydän. Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa.).
- Ulosajon jälkeen pysäköinnin päätyttyä osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy ajoneuvon omistajalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu (väh. 5,00 €). Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot
Hallin maksupisteet
Pysäköintimaksun voi suorittaa jatkossakin hallin maksupisteellä.
Maksupisteet löytyvät seuraavien hissiyhteyksien yhteydestä:
- Valkea (maksuautomaatit molemmin puolin hissiaulaa)
- Rotuaari
- Pallas
- Tori
- Pohjolan Osuuspankki
- Aloita maksaminen syöttämällä ja valitsemalla ajoneuvosi rekisteritunnus ja jatka
- Tarkista pysäköinnin tiedot ja siirry maksuvaiheeseen Maksa pysäköinti -painikkeella
- Maksa pysäköintisi seuraamalla korttimaksupäätteen ohjeita.
- Onnistuneen maksun jälkeen saat kuitin syöttämällä sähköpostiosoitteesi.
- Maksettuasi pysäköinnin, sinulla on 15 minuuttia aikaa ajaa ulosajoon.
Ongelmatilanteissa olethan yhteydessä numeroon: +358 3 3878 220
Pysäköintisovellus ei siis ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!
Pysäköintisovellukset
Kivisydämessä käytössä ovat:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
- Parkman-sovellus (Pysäköinti tulee käynnistää itse ja valita sovelluksessa oikea alue Kivisydän. Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa.).
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy, ParkMan) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja mahdollisissa ongelmissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan: Moovy, ParkMan
Jäikö pysäköinti maksamatta? moovy.fi (48 h)
Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu sovelluksella/maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa
Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksupisteellä.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään Kivisydämessä käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu). Pysäköintiehdot
Ongelmatilanteet
Ajaessasi Kivisydämeen huolehdithan sopivan alhaisesta ajonopeudesta ja riittävästä välistä edellä ajavaan. Rekisteritunnus tulee pitää mahdollisimman puhtaana. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.
Halliin ei tule palata ongelmatilanteissa, koska rekisteritunnuskamera on jo päättänyt pysäköintitapahtuman ja jokainen uusi sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Asiakkaalla on 48 tuntia ulosajon jälkeen aikaa olla asiakaspalveluun yhteydessä ja suorittaa mahdollisesti maksamatta jäänyt pysäköinti.
Maksamisen ongelmatilanteet:
- Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksupisteeltä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
- Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7).
- Jos pysäköinti ei pääty ParkMan-sovelluksessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@parkman.fi.
- Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222.
Ulosajon ongelmatilanteet:
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Rekisteritunnusta ei tunnistettu. Asiakaspalvelu: 03 3878 220.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä ylläolevaan puhelinnumeroon 48 tunnin aikana.
- Mikäli olet suorittanut maksun hallin maksupisteellä sisäänajossa näkyneellä rekisteritunnuksella tai sinulla on sopimuspysäköintipaikka, asiakaspalveluun ei tarvitse olla yhteydessä. Asiakaspalvelu käy päivittäin manuaalisesti läpi pysäköintejä ja päättää käyntiin jääneet pysäköinnit, kun näkee, että maksu on kunnossa eikä ajoneuvo ole enää hallissa.
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Pysäköinti maksamatta. Maksa 48 h aikana osoitteessa: Moovy.fi.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, sinulla on 48 tuntia aikaa suorittaa verkkomaksu yllä ilmoitetussa osoitteessa.
- Mikäli olet suorittanut maksun jollakin kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä asiakaspalveluun 48 tunnin aikana.
- Mikäli sinulla on sopimuspysäköintipaikka tarkista ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun, että Moovy-sovelluksen toiminnan kannalta kaikki vaaditut tiedot ovat ajan tasalla (voimassa oleva maksukortti ja oikea rekisteritunnus liitettynä sopimukselle). Lisätiedot: Moovy (FAQ)
- Jos kaikki Moovy-sovelluksen tiedot olivat kunnossa ota 48 tunnin aikana yhteyttä asiakaspalveluun tai
- Suorita pysäköintimaksu verkkomaksuna yllä kerrotussa osoitteessa 48 tunnin sisällä ulosajosta.
48 tunnin jälkeen maksamattomat pysäköintitapahtumat siirtyvät automaattisesti Visma Amilille ja he lähettävät maksumuistutuksen.
Hissit ovien ollessa suljettuna
- Moovy tai ParkMan-sovelluksella: Jalankulkuoven ovikoodin näet sovelluksesta pysäköinnin ollessa käynnissä. Syötä koodi oven vieressä sijaitsevaan näppäimistöön.
- QR-koodilla: Lue jalankulkuoven vieressä oleva QR-koodi puhelimesi kameralla → Avaa verkkosivu → Syötä autosi rekisteritunnus → Paina Avaa.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella (24h).
Sähköauton latauspisteet
Kohteessa on yhteensä 50 latauspaikkaa. Latauspaikoille (pl. P1-käytävä) voivat pysäköidä muutkin kuin sähköautoilijat. Pysäköinti on maksullista yhtiömme hinnaston mukaisesti myös latauksen aikana.
eParking-latauspaikat lohkoissa
- A2 (8 kpl Type2 22 kW)
- D3 (16 kpl Type2 22 kW)
- E4 (8 kpl Type2 22 kW)
- P1-käytävä (12 kpl Type2 22 kW ja TULOSSA: 2 kpl DC-pikalataus 100 kW)
Lataus maksetaan eParking-mobiilisovelluksella, pikalatauspaikoilla voi maksun suorittaa myös maksukortilla. Latauksesta perittävän hinnaston löydät eParking-mobiilisovelluksesta. Autoilijalla tulee olla oma kaapeli mukana (pl. pikalaturit).
Virta-latauspaikat (4 kpl, Type2) löytyvät käytävältä P1. Ladata voit tunnistautumalla Virta-mobiilisovelluksella, latauskortilla tai luottokortilla. Latauksesta perittävän hinnaston löydät Virta-mobiilisovelluksesta. Autoilijalla tulee olla oma kaapeli mukana.
Moottoripyörät, mopot ja peräkärryt
- Moottoripyörällä pysäköinti on sallittua.
- Mopot on liikennemerkein kielletty.
- Peräkärryt ja muut perävaunut on liikennemerkein kielletty.
Liikkumisesteisen pysäköinti
Olemme huomioineet liikkumisesteiset asiakkaamme varaamalla heille jokaisen hissiyhteyden välittömästä läheisyydestä kaksi ensimmäistä parkkiruutua, jotka ovat myös normaalia leveämpiä. Pysäköidä saa toki myös muille paikoille.
Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle. Olemme aloittaneet kokeilun, jossa tarjoamme liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen haltijalle 50% -alennuksen pysäköintimaksusta. Katso ohjeet edun saamiseksi ja lisätiedot täältä.
Onko kaikki aika Kivisydämessä maksullista?
Kivisydämessä maksullinen aika käynnistyy välittömästi sisäänajossa eli maksu on aina vähintään 1. tunnin maksu.
Pysäköinti alkaa siitä hetkestä, kun sisään ajettaessa ajoneuvon rekisteritunnus on tunnistettu pysäköintialueen kamerassa ja päättyy siihen hetkeen, kun rekisteritunnus luetaan järjestelmässä uudelleen ajoneuvoa ulos ajettaessa.
Myös läpikulku pysäköintilaitoksen läpi ilman ajoneuvon pysäköimistä on maksullinen.
Usein kysyttyä
Kohteen omalta sivulta löydät lisää tietoa: Autosaari
Maksutavat
Autosaaren pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
- Maksu maksupisteellä korttimaksulla paikan päällä ennen ulosajoon ajamista.
- Parkman-sovellus (Pysäköinti tulee käynnistää itse ja valita sovelluksessa oikea alue Autosaari. Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa.).
- Ulosajon jälkeen pysäköinnin päätyttyä osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy ajoneuvon omistajalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu (väh. 5,00 €). Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot
Hallin maksupisteet
Pysäköintimaksun voi suorittaa jatkossakin hallin maksupisteellä.
Maksupisteet löytyvät kerroksista 0 (asiakashissin edustalta) ja 2A (Tokmannin sisäänkäynti).
- Aloita maksaminen syöttämällä ja valitsemalla ajoneuvosi rekisteritunnus ja jatka
- Tarkista pysäköinnin tiedot ja siirry maksuvaiheeseen Maksa pysäköinti -painikkeella
- Maksa pysäköintisi seuraamalla korttimaksupäätteen ohjeita.
- Onnistuneen maksun jälkeen saat kuitin syöttämällä sähköpostiosoitteesi.
- Maksettuasi pysäköinnin, sinulla on 15 minuuttia aikaa ajaa ulosajoon.
Ongelmatilanteissa olethan yhteydessä numeroon: +358 3 3878 220
Pysäköintisovellus ei siis ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!
Pysäköintisovellukset
Autosaaressa käytössä ovat:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
- Parkman-sovellus (Pysäköinti tulee käynnistää itse ja valita sovelluksessa oikea alue Autosaari. Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa.).
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy, ParkMan) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja mahdollisissa ongelmissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan: Moovy, ParkMan
Jäikö pysäköinti maksamatta? moovy.fi (48 h)
Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu sovelluksella/maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa
Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksupisteellä.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään Kivisydämessä käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu). Pysäköintiehdot
Ongelmatilanteet
Ajaessasi Autosaareen huolehdithan sopivan alhaisesta ajonopeudesta ja riittävästä välistä edellä ajavaan. Rekisteritunnus tulee pitää mahdollisimman puhtaana. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.
Halliin ei tule palata ongelmatilanteissa, koska rekisteritunnuskamera on jo päättänyt pysäköintitapahtuman ja jokainen uusi sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Asiakkaalla on 48 tuntia ulosajon jälkeen aikaa olla asiakaspalveluun yhteydessä ja suorittaa mahdollisesti maksamatta jäänyt pysäköinti.
Maksamisen ongelmatilanteet:
- Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksupisteeltä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
- Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7).
- Jos pysäköinti ei pääty ParkMan-sovelluksessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@parkman.fi.
- Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222.
Ulosajon ongelmatilanteet:
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Rekisteritunnusta ei tunnistettu. Asiakaspalvelu: 03 3878 220.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä ylläolevaan puhelinnumeroon 48 tunnin aikana.
- Mikäli olet suorittanut maksun hallin maksupisteellä sisäänajossa näkyneellä rekisteritunnuksella tai sinulla on sopimuspysäköintipaikka, asiakaspalveluun ei tarvitse olla yhteydessä. Asiakaspalvelu käy päivittäin manuaalisesti läpi pysäköintejä ja päättää käyntiin jääneet pysäköinnit, kun näkee, että maksu on kunnossa eikä ajoneuvo ole enää hallissa.
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Pysäköinti maksamatta. Maksa 48 h aikana osoitteessa: Moovy.fi.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, sinulla on 48 tuntia aikaa suorittaa verkkomaksu yllä ilmoitetussa osoitteessa.
- Mikäli olet suorittanut maksun jollakin kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä asiakaspalveluun 48 tunnin aikana.
- Mikäli sinulla on sopimuspysäköintipaikka tarkista ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun, että Moovy-sovelluksen toiminnan kannalta kaikki vaaditut tiedot ovat ajan tasalla (voimassa oleva maksukortti ja oikea rekisteritunnus liitettynä sopimukselle). Lisätiedot: Moovy (FAQ)
- Jos kaikki Moovy-sovelluksen tiedot olivat kunnossa ota 48 tunnin aikana yhteyttä asiakaspalveluun tai
- Suorita pysäköintimaksu verkkomaksuna yllä kerrotussa osoitteessa 48 tunnin sisällä ulosajosta.
48 tunnin jälkeen maksamattomat pysäköintitapahtumat siirtyvät automaattisesti Visma Amilille ja he lähettävät maksumuistutuksen.
Nosto-ovien avaus
Nosto-ovien aukioloajat
Ma-pe klo 6-21
La klo 9-18
Su ja arkipyhät klo 12-18
Muina aikoina nosto-ovet pidetään lukittuina ja niiden avaus toimii pin-koodilla.
- Moovy tai ParkMan-sovelluksella: Ovikoodin näet sovelluksesta pysäköinnin ollessa käynnissä. Syötä koodi oven vieressä sijaitsevaan näppäimistöön.
- QR-koodilla: Lue oven vierestä löytyvä QR-koodi puhelimesi kameralla → Avaa verkkosivu → Syötä autosi rekisteritunnus → Paina Avaa.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella (24h).
Nouto- ja palautusautomaatti (Smartbox)
Automaatti sijaitsee Autosaaren sisäänkäynnistä katsottuna vasemmalla puolella, entisen palvelupisteen seinässä. Automaatilta löytyy nouto- ja palautusohjeet.
Voit pysäköidä Autosaareen maksutta asiointisi ajaksi (Autosaaressa maksuton aika max. 15 min.).
Sähköauton latauspiste
Kohteessa on yksi eParking-latauspaikka (Type2 22 kW, 0. krs). Latauspaikka on varattu ainoastaan sähköautoille. Pysäköinti on maksullista yhtiömme hinnaston mukaisesti myös latauksen aikana.
Lataus maksetaan eParking-mobiilisovelluksella. Latauksesta perittävän hinnaston löydät eParking-mobiilisovelluksesta. Autoilijalla tulee olla oma kaapeli mukana.
Lisää sähköauton latauspisteitä löytyy Kivisydämestä.
Moottoripyörät, mopot ja peräkärryt
- Moottoripyörällä pysäköinti on sallittua.
- Mopot on liikennemerkein kielletty.
- Peräkärryt ja muut perävaunut on liikennemerkein kielletty.
Liikkumisesteisen pysäköinti
Liikkumisesteisen pysäköintipaikkoja löytyy kerroksista 0, 2A ja 3A. Nämä ruudut ovat myös normaalia leveämpiä. Pysäköidä saa toki myös muille paikoille.
Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.
Olemme aloittaneet kokeilun, jossa tarjoamme liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen haltijalle 50% -alennuksen pysäköintimaksusta. Katso ohjeet edun saamiseksi ja lisätiedot täältä.
Usein kysyttyä
Kohteen omalta sivulta löydät lisää tietoa: Autoheikki
Maksutavat
Autoheikin pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat
- Moovy–sovellus
- Maksukortti ja rekisteritunnus tulee olla lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.
- Maksu hallin maksupisteellä lähtiessäsi käytetyn ajan mukaan (korttimaksu). Maksun jälkeen sinulla on 15 minuuttia aikaa ajaa ulos.
Hallin maksupisteet
Pysäköintimaksun voi suorittaa jatkossakin hallin maksupisteellä. Maksupiste löytyy sisään- ja ulosajopuomien läheisyydestä.
- Aloita maksaminen syöttämällä ja valitsemalla ajoneuvosi rekisteritunnus ja jatka
- Tarkista pysäköinnin tiedot ja siirry maksuvaiheeseen Maksa pysäköinti -painikkeella
- Maksa pysäköintisi seuraamalla korttimaksupäätteen ohjeita.
- Onnistuneen maksun jälkeen saat kuitin syöttämällä sähköpostiosoitteesi.
- Maksettuasi pysäköinnin, sinulla on 15 minuuttia aikaa ajaa ulosajoon.
Ongelmatilanteissa olethan yhteydessä numeroon: +358 3 3878 220
Pysäköintisovellus ei siis ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!
Pysäköintisovellus
Autoheikissä käytössä on:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja mahdollisissa ongelmissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan: Moovy
Ongelmatilanteet
Ajaessasi Autoheikkiin huolehdithan sopivan alhaisesta ajonopeudesta ja riittävästä välistä edellä ajavaan. Rekisteritunnus tulee pitää mahdollisimman puhtaana. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.
Mahdolliset ongelmatilanteet:
- Mikäli rekisterikilpi ei tunnistu sisään- tai ulosajossa eikä puomi nouse ylös, ole yhteydessä asiakaspalveluun puomin läheisyydessä olevan asiakaspalvelupainikkeen kautta.
- Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksupisteeltä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
- Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7).
Nosto-ovien avaus
Nosto-ovet ovat suljettuna
Ma-su klo 00.00-5.00
Nosto-ovien ollessa lukittuina niiden avaus toimii pin-koodilla.
- Moovy-sovelluksella: Ovikoodin näet sovelluksesta pysäköinnin ollessa käynnissä. Syötä koodi oven vieressä sijaitsevaan näppäimistöön.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella (24h).
Sähköauton latauspiste
Kohteessa on yksi eParking-latauspaikka (Type2 22 kW, 1. krs). Latauspaikka on varattu ainoastaan sähköautoille. Pysäköinti on maksullista yhtiömme hinnaston mukaisesti myös latauksen aikana.
Lataus maksetaan eParking-mobiilisovelluksella. Latauksesta perittävän hinnaston löydät eParking-mobiilisovelluksesta. Autoilijalla tulee olla oma kaapeli mukana.
Lisää sähköauton latauspisteitä löytyy Kivisydämestä.
Moottoripyörät, mopot ja peräkärryt
- Moottoripyörällä pysäköinti on sallittua.
- Mopot on liikennemerkein kielletty.
- Peräkärryt ja muut perävaunut on liikennemerkein kielletty.
Usein kysyttyä
Kohteen omalta sivulta löydät lisää tietoa: Rehaparkki
Maksutavat
Rehaparkin pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
- Maksu maksupisteellä korttimaksulla paikan päällä ennen ulosajoon ajamista.
- Ulosajon jälkeen pysäköinnin päätyttyä osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy ajoneuvon omistajalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu (väh. 5,00 €). Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot
Hallin maksupisteet
Pysäköintimaksun voi suorittaa jatkossakin hallin maksupisteellä.
Maksupiste löytyy ulosajon läheisyydestä, oikealta puolelta, esteettömän jalankulkuoven vierestä.
- Aloita maksaminen syöttämällä ja valitsemalla ajoneuvosi rekisteritunnus ja jatka
- Tarkista pysäköinnin tiedot ja siirry maksuvaiheeseen Maksa pysäköinti -painikkeella
- Maksa pysäköintisi seuraamalla korttimaksupäätteen ohjeita.
- Onnistuneen maksun jälkeen saat kuitin syöttämällä sähköpostiosoitteesi.
- Maksettuasi pysäköinnin, sinulla on 15 minuuttia aikaa ajaa ulosajoon.
Ongelmatilanteissa olethan yhteydessä numeroon: +358 3 3878 220
Pysäköintisovellus ei siis ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!
Pysäköintisovellus
Rehaparkissa käytössä on:
- Moovy–sovellus (Pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista. Hyväksy tarvittaessa pysäköinnin siirto sovellukseen ja varmista, että pysäköinti tulee sovellukseen näkyviin.).
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja mahdollisissa ongelmissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan: Moovy
Jäikö pysäköinti maksamatta? moovy.fi (48 h)
Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu sovelluksella/maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa
Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksupisteellä.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään Kivisydämessä käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu). Pysäköintiehdot
Ongelmatilanteet
Ajaessasi Rehaparkkiin huolehdithan sopivan alhaisesta ajonopeudesta ja riittävästä välistä edellä ajavaan. Rekisteritunnus tulee pitää mahdollisimman puhtaana. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.
Halliin ei tule palata ongelmatilanteissa, koska rekisteritunnuskamera on jo päättänyt pysäköintitapahtuman ja jokainen uusi sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Asiakkaalla on 48 tuntia ulosajon jälkeen aikaa olla asiakaspalveluun yhteydessä ja suorittaa mahdollisesti maksamatta jäänyt pysäköinti.
Maksamisen ongelmatilanteet:
- Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksupisteeltä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
- Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7).
- Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä asiakaspalveluun 03 3878 222.
Ulosajon ongelmatilanteet:
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Rekisteritunnusta ei tunnistettu. Asiakaspalvelu: 03 3878 220.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä ylläolevaan puhelinnumeroon 48 tunnin aikana.
- Mikäli olet suorittanut maksun hallin maksupisteellä sisäänajossa näkyneellä rekisteritunnuksella tai sinulla on sopimuspysäköintipaikka, asiakaspalveluun ei tarvitse olla yhteydessä. Asiakaspalvelu käy päivittäin manuaalisesti läpi pysäköintejä ja päättää käyntiin jääneet pysäköinnit, kun näkee, että maksu on kunnossa eikä ajoneuvo ole enää hallissa.
- Ulosajon näyttö ilmoittaa ”Pysäköinti maksamatta. Maksa 48 h aikana osoitteessa: Moovy.fi.”
- Jos et ole suorittanut pysäköintimaksua millään kohteessa käytössä olevista maksutavoista, sinulla on 48 tuntia aikaa suorittaa verkkomaksu yllä ilmoitetussa osoitteessa.
- Mikäli olet suorittanut maksun jollakin kohteessa käytössä olevista maksutavoista, olethan yhteydessä asiakaspalveluun 48 tunnin aikana.
- Mikäli sinulla on sopimuspysäköintipaikka tarkista ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun, että Moovy-sovelluksen toiminnan kannalta kaikki vaaditut tiedot ovat ajan tasalla (voimassa oleva maksukortti ja oikea rekisteritunnus liitettynä sopimukselle). Lisätiedot: Moovy (FAQ)
- Jos kaikki Moovy-sovelluksen tiedot olivat kunnossa ota 48 tunnin aikana yhteyttä asiakaspalveluun tai
- Suorita pysäköintimaksu verkkomaksuna yllä kerrotussa osoitteessa 48 tunnin sisällä ulosajosta.
48 tunnin jälkeen maksamattomat pysäköintitapahtumat siirtyvät automaattisesti Visma Amilille ja he lähettävät maksumuistutuksen.
Nosto-oven avaus
Nosto-oven ollessa suljettuna
Nosto-oven ollessa iltaisin suljettuna kulku halliin onnistuu pin-koodilla.
- Moovy-sovelluksella: Ovikoodin näet sovelluksesta pysäköinnin ollessa käynnissä. Syötä koodi oven vieressä sijaitsevaan näppäimistöön.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös jalankulkuovelta (esteetön kulku-ovi) löytyvällä pikapuhelinpainikkeella 24h.
Moottoripyörät, mopot ja peräkärryt
- Moottoripyörällä pysäköinti on kielletty.
- Mopot on liikennemerkein kielletty.
- Peräkärryt ja muut perävaunut on liikennemerkein kielletty.
OYS Pysäköinti
Sairaalaparkki, Avohoitotalon P-talo ja Rauhaparkki
Usein kysyttyä
Lisää tietoa löydät kohteiden sivulta: OYS Pysäköinti
sekä OYS-sivustolta: OYS
Pysäköintilippuni ei toimi, mitä teen?
Lippu on vaurioitunut (liput vaurioituvat esim. puhelimien, muiden älylaitteiden sekä magneettien lähellä).
Ota yhteys asiakaspalveluun hallin automaattikassasta löytyvällä Asiakaspalvelu 24/7 –puhelinpainikkeella.
Maksutavat
Sairaalaparkki ja Avohoitotalo: Maksutapoina käytössä ovat kolikot, setelit (max. 20 €) sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit. Kaikissa automaattikassoissa on lähimaksuominaisuus.
Rauhaparkki: Maksutapana ainoastaan korttimaksut.
Ongelmatilanteet
Kaikista laitteista (automaattikassat ja puomilaitteet) löytyy Asiakaspalvelu 24/7 -puhelinpainike, josta saat yhteyden henkilökuntaan 24/7.
Kiireettömissä asioissa otathan yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.
Kuitti
Painamalla kassan kuittipainiketta maksun yhteydessä saat kuitin.
Mikäli kuittia ei tulostettu, voit pyytää kuitin sähköpostitse: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.
Ilmoita viestissä pysäköintitalo, maksun päivämäärä, kellonaika ja summa sekä maksukortin neljä viimeistä numeroa veloituspuolelta (debit/credit/virtuaalikortti).
Sairaalaparkki: Sopimuspysäköinti
Tilaa Sairaalaparkin sopimuspaikka kätevästi verkkolomakkeella: Tilaa sopimuspysäköinti
Aloituskuukausi voi olla max. kahden kuukauden päässä. Paikkoja ei ole mahdollista jonottaa.
Sopimus alkaa aina sovitun kuukauden ensimmäisenä päivänä.
Voit irtisanoa sopimuspaikkasi verkkosivujemme lomakkeella: Irtisanomisilmoitus
Irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika ja sopimus päättyvät seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.
Sairaalaparkki: Lämpötolpat
Sairaalaparkin lämpöpaikat ovat varattuja sopimusasiakkaillemme lämpökautena (marras-maaliskuu). Em. lämmityskuukausilta peritään erillinen lämmityslisä.
Lämpötolppien toiminta: Lämmityspistorasia aloittaa toimintansa aina ulkolämpötilan laskiessa alle +5 °C. Toiminta jaksottuu 5 min. jaksoihin, joista osa on lämmitysjaksoa ja osa odotusjaksoa. Mitä kylmempää ulkona on, sitä pidempi on lämmitysjakso ja vastaavasti odotusjakso lyhenee.
Sisätilalämmittimen käyttö sekä sähkö- ja hybridiautojen lataaminen lämmitystolpista on kielletty.
Rauhaparkki ja Avohoitalo
Hinnasto ja lisätiedot: OYS
Muut asiat
Moovy-pysäköintisovellus
Moovy-palvelua koskevat tiedot ja ohjeet löytyvät Moovyn verkkosivuilta: Moovy.fi
Asiakaspalvelu
03 3878 222
asiakaspalvelu@moovy.fi
ParkMan-pysäköintisovellus
ParkMan
Parkman.fi
Sopimuslaskutus
Sairaalaparkin pysäköintisopimukset sekä lämpölisäsopimukset
Otathan sopimuslaskutusasioissa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: laskutus@oulunpysakointi.fi.
Reklamaatiot
Tarkistathan ensin löytyykö selitys tapahtuneelle kohteen omalta sivulta tai mahdollisesti käyttämästäsi pysäköintisovelluksesta.
Reklamaatiot tulee aina tehdä kirjallisena joko sähköpostitse tai verkkosivujemme lomakkeella. Kerrothan mitä kohdetta/palvelua reklamaatiosi koskee, oston ajankohdan sekä selkeästi reklamaatiosi syyn ja mitkä ovat vaatimuksesi. Kerrothan myös mikäli olet jo ollut asiasta yhteydessä meihin tai muuhun tahoon ja missä vaiheessa asian käsittely on. Liitäthän reklamaatioon kaikki mahdollisesti saatavillasi olevat dokumentit (kuitit, sovelluksen tapahtumatiedot, verkkopankin kuitit). Myös ajoneuvon rekisteritunnus voi auttaa.
Käsittelemme reklamaatiosi pääsääntöisesti kahden arkipäivän sisällä sähköpostitse.
Visma Amili -maksumuistutukset/-vaatimukset
- Maksamiseen ja muissa maksuun liittyvissä kysymyksissä (maksun tila, kulut, maksuaika, tms.) olethan yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa maksuhelposti.fi- Visma Amili (asiointi pysäköintinumerolla, numeron löydät etusivulta).
- Pysäköinnin sisältöön liittyvissä kysymyksissä (ajankohta, kohde, tms.) yhteydenotot osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Ilmoita viestissäsi pysäköinnin numero sekä rekisteritunnus (löydät ne kääntöpuolen erittelysivulta).
Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/
Otathan yhteyttä ennen maksumuistutuksen maksamista, mikäli olet mielestäsi saanut maksumuistutuksen aiheettomasti. Reklamaatio tulee tehdä kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi.
Lisääthän sähköpostin liitteeksi mahdollisen pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta/ParkManista ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Oulun Pysäköinti Oy/kohde, jota maksumuistutus koskee.
Pysäköintivirhemaksu/sakko (kadunvarsi)
Oulun Pysäköinti Oy ei suorita pysäköinninvalvontaa.
Pysäköintivirhemaksua/pysäköintisakkoa koskevissa kysymyksissä ole yhteydessä sen kirjoittaneeseen tahoon. Yhteystiedot löydät saamastasi pysäköintivirhemaksusta.
Kohteemme
Tuotamme pysäköintipalveluja omistamissamme kohteissa Kivisydämessä ja Autosaaressa.
Lisäksi toimimme pysäköintioperaattorina Autoheikin pysäköintitalossa sekä Kontinkankaalla Sairaalaparkin, OYS/ Avohoitotalon, OYS/ Rauhaparkin ja Rehaparkin pysäköintitaloissa.
Asiakaspalvelumme tarjoaa seuraavasti kohteisiimme liittyvää neuvontaa ja ohjausta:
Kivisydän ja Autosaari
- Lyhytaikaispysäköinti sekä Moovy-sopimuspysäköinti
Autoheikki
- Lyhytaikaispysäköinti sekä Moovy-sopimuspysäköinti
Rehaparkki
- Lyhytaikaispysäköinti sekä Moovy-sopimuspysäköinti
Sairaalaparkki
- Lyhytaikaispysäköinti
- Sopimuspysäköinti
Avohoitotalon pysäköintihalli
- Lyhytaikaispysäköinti
Rauhaparkki
- Lyhytaikaispysäköinti
Visma Amili - Maksumuistutus
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot löydät osoitteesta: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.
Maksumuistutus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu kohteessa käytössä olevilla maksutavoilla.
Pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti, kun maksukortti ja rekisteritunnus on lisättynä sekä kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista.).
- ParkMan-sovellus (pysäköinti tulee käynnistää sovelluksesta ja valita sovelluksessa oikea alue Autosaari/Kivisydän, pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa).
- Maksupisteellä korttimaksulla paikan päällä ennen ulosajoon ajamista.
- Ulosajon jälkeen pysäköinnin päätyttyä osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa.
Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy ajoneuvon omistajalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu. Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus.
Maksumuistutusta/-vaatimusta koskevat yhteydenotot:
Tarkistathan ensin löytyykö selitys tapahtuneelle kohteen omalta sivulta tai mahdollisesti käyttämästäsi pysäköintisovelluksesta.
- Maksamiseen ja muissa maksuun liittyvissä kysymyksissä (maksun tila, kulut, maksuaika, tms.) olethan yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa maksuhelposti.fi- Visma Amili (asiointi pysäköintinumerolla, numeron löydät etusivulta).
- Pysäköinnin sisältöön liittyvissä kysymyksissä (ajankohta, kohde, tms.) yhteydenotot osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Ilmoita viestissäsi pysäköinnin numero sekä rekisteritunnus (löydät ne kääntöpuolen erittelysivulta).
Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/
Otathan yhteyttä ennen maksumuistutuksen maksamista, mikäli olet mielestäsi saanut maksumuistutuksen aiheettomasti. Reklamaatio tulee tehdä kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi. Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta/ParkManista ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Oulun Pysäköinti Oy sekä oikea kohde, jossa olet pysäköinyt (Kivisydän/Autosaari/Rehaparkki).
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä!
Kohteiden omilta kohdesivuilta löydät lisätietoa, kuten maksutavat sekä pysäköintiehdot.
Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@oulunpysakointi.fi / 010 425 4000 tai yhteydenottolomakkeella:
