Moovy - Usein kysyttyä

Moovy-sovelluksen käyttöönotto
  1. Lataa Moovy-sovellus puhelimeesi sovelluskaupasta (Google Play tai App Store).
  2. Kirjaudu palveluun puhelinnumerollasi ja kertakäyttöisellä koodilla, joka lähetetään sinulle tekstiviestitse.
  3. Lisää sovellukseen auton rekisteritunnus, maksukortin tiedot ja aktivoi rekisterikilven automaattinen kameratunnistus ponnahdusikkunassa.
    • Kamera tunnistaa auton rekisterikilven automaattisesti sisään- ja ulosajossa, ja pysäköinti alkaa ja päättyy automaattisesti ilman erillisiä toimenpiteitä.
    • Pysäköintimaksu veloitetaan sovellukseen syötetyltä maksukortilta, pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä.
  4. Hyväksymällä sovellusilmoitukset, saat ilmoituksen aina kun pysäköinti alkaa ja päättyy.

Huom! Moovyn voit ottaa käyttöön vaikka olet jo ajanut sisään pysäköintihalliin. Käynnissä oleva pysäköintisi siirtyy sovellukseen eikä sinun tarvitse käydä maksupisteellä. 

Lisätiedot: Moovy.fi

Maksuautomaatti ei löydä rekisteritunnustani, mitä teen?

Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksuautomaatilta, ole puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon +358 3 3878 220 (24/7) tai käy Kivisydämen infossa.

Mitä maksutapoja voin käyttää?

Pysäköintimaksun voi suorittaa Moovy– ja ParkMan -sovelluksilla sekä hallissa maksukorteilla maksuautomaattiin (ei käteismaksuja).
Pysäköinnin voi maksaa myös jälkikäteen 48h sisällä osoitteessa: Moovy.fi/maksa. Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).

Jos pysäköintiä ei makseta millään edellä mainituista tavoista, lähetetään rekisterinumeron perusteella postitse maksumuistutus. Maksu­muistutukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5 €.
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.

Miten Moovy-sovellus toimii Kivisydämessä?

Kivisydämessä pysäköinti käynnistyy automaattisesti Moovy-tilille, mikäli rekisteritunnus on sinne lisättynä ja kameratunnistus on käytössä. Samoin pysäköinti päättyy automaattisesti kameratunnistuksella ulos ajettaessa. Pysäköintiä ei pysty itse käynnistämään tai päättämään. Mikäli tunnistuksen kanssa on jotain ongelmaa, olethan yhteydessä: Moovy-asiakaspalvelu >

Moovy-sovelluksessa tulee aina olla kameratunnistus käytössä, lisättynä auton rekisteritunnus sekä maksukortin tiedot ennen ulosajoa.
Mikäli tunnistuksen kanssa on ongelmia, kokeile käyttää Moovy-sovelluksessa valikon Ajoneuvot -kohdasta kameratunnistusta pois päältä ja laittamalla se takaisin päälle.

Jos pysäköinti ei käynnisty Moovy-tilille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun, maksaa pysäköintisi hallin maksuautomaattiin tai verkkomaksuna 48 tunnin sisällä pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: moovy.fi/maksa

Miksi en voi laittaa kameratunnistusta päälle Moovy-sovelluksessa?

Sama rekisteritunnus voi olla monessa eri sovelluksessa, mutta vain yhdessä voi olla automaattinen kameratunnistus päällä, jotta Moovy tietää miltä tililtä pysäköinti veloitetaan. Kivisydämessä pysäköinti alkaa tähän sovellukseen ja näkyy vain siinä. Puhelimen ei tarvitse olla mukana pysäköitäessä. Kameratunnistuksen saa napautettua pois valikon Ajoneuvot -kohdasta, rekisterinumeron kohdalta. Tämän jälkeen toinen käyttäjä saa napautettua sen itselleen.

Käyttäjä (l. Moovy-tilin omistaja) voi halutessa jakaa kirjautumiskoodin toiselle/monelle eri laitteelle. Näin sama sovellus on aktiivinen eri puhelimissa/tableteilla, joka laitteessa on sama näkymä ja sitä voivat kaikki hallinnoida. Pysäköintimaksut menevät Moovy-tilin omistajalle. Sovellukseen kirjaudutaan alkuperäisen omistajan puhelinnumerolla ja syötetään siihen tekstiviestillä tuleva kirjautumiskoodi.

Huom! Moovy-tilin omistaja on itse vastuussa sovellukseen lisätyistä ajoneuvoista ja niistä mahdollisesti aiheutuneista kustannuksista niin kauan kuin rekisteritunnus on lisättynä Moovy-tilille ja kameratunnistus on käytössä. Tämän vuoksi rekisteritunnus tulee poistaa heti, kun ajoneuvo ei enää ole käytössäsi.

Pysäköintini ei käynnistynyt/päättynyt Moovy-sovelluksessa, mitä teen?

Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, ole yhteydessä +358 3 3878 222 (24/7). Jos pysäköinti ei ole käynnistynyt Moovy-sovelluksessa, voit maksaa pysäköintisi myös hallin maksuautomaatilla.

Sopimuspysäköinti YKSITYISHENKILÖT

Sopimuspysäköinnin tilaaminen

  • Sopimuspysäköinti tilataan Moovy-sovelluksen Kauppa-kohdasta. Sopimus tulee voimaan tilaushetkestä ja on voimassa toistaiseksi.
    • Sopimusehtojen hyväksymisen jälkeen valitaan rekisteritunnus, jolla sopimuspysäköintiä aletaan käyttää, sekä maksukortti, jolta sopimusmaksu veloitetaan.

Sopimuspysäköinnin veloitus

  • Sopimuspysäköinti veloitetaan aina kalenterikuukauden alussa siltä Moovy-sovellukseen lisätyltä maksukortilta, joka on valittu sopimuksen tilausvaiheessa.
    • Mikäli sopimuspysäköinti tilataan keskellä kuukautta, veloitetaan kuluvalta kuukaudelta ainoastaan jäljellä olevien päivien osuus tilausta seuraavan vuorokauden kuluessa.
  • Tarvittaessa sopimuspysäköinnin maksukorttia pystyy vaihtamaan: Pysäköintisopimukset & -luvat -kohta → valitse sopimus → Maksutapa.

Rekisteritunnuksen muutos pysäköintioikeudelle

  • Moovy-sovelluksessa voi olla lisättynä useampi rekisteritunnus, mutta yhtä pysäköintioikeutta kohden voi olla kerrallaan valittuna vain yksi rekisteritunnus.
  • Rekisteritunnus lisätään Moovy-sovellukseen Ajoneuvot-kohdassa. Lisää rekisteritunnus sopimukselle rekisteritunnuksen alapuolelta Liitä sopimuksiin -kohdasta.
  • Rekisteritunnuksen voi vaihtaa milloin tahansa, kunhan oikea rekisteritunnus on valittuna ennen pysäköinnin alkamista.
  • Rekisterikilven kameratunnistuksen aktivointi ei vaikuta sopimuspysäköintiin.

Sopimuksen irtisanominen

  • Sopimus irtisanotaan Moovy-sovelluksesta: Pysäköintisopimukset & -luvat -kohta → valitse sopimus → Irtisano sopimus.
  • Sopimus päättyy aina irtisanomispäivää seuraavan kalenterikuukauden loppuun.

Lisätiedot: Moovy-asiakaspalvelu ja Moovy.fi.

Sopimuspysäköinti YRITYKSET

Sopimuspysäköinnin tilaaminen

  • Yritykset voivat tilata sopimuspysäköinnin Moovyn yritystilin kautta, jolloin maksutapana on lasku. Sopimus tulee voimaan tilaushetkestä ja on voimassa toistaiseksi.
  • Moovyn yritystili luodaan osoitteessa business.moovy.fi.
  • Yritystilillä näkyy tilattavat sopimuspysäköintituotteet kaupungeittain. Valitse oikea pysäköintisopimus sekä haluttu määrä sopimuspaikkoja ja tilaa tuote.

Sopimuspysäköinnin laskutus

  • Sopimuspysäköinti laskutetaan etukäteen aina edellisen kuukauden alussa yritystilillä valitulla laskutustavalla (verkkolasku, sähköpostilasku tai paperilasku). Laskutustapaa ja -tietoja voi tarvittaessa vaihtaa yritystilin kautta.
  • Ensimmäisellä laskulla laskutetaan enintään kolmen kuukauden sopimuspysäköinnit.
    • Mikäli sopimuspysäköinti tilataan keskellä kuukautta, veloitetaan kuluvalta kuukaudelta jäljellä olevien päivien osuus seuraavan kalenterikuukauden alussa. Samalla laskutetaan myös tilauspäivää seuraavien kahden kokonaisen kalenterikuukauden sopimuspysäköinnit.

Pysäköintioikeuksien jakaminen käyttäjille

  • Pysäköintioikeudet jaetaan käyttäjille yritystililtä kohdassa Hallitse.
    • Lisää käyttäjän nimi ja puhelinnumero.
    • Ajoneuvoja enintään -kohtaan merkitään, montako autoa tämä käyttäjä saa pysäköidä yhtä aikaa. Normaalisti pysäköintioikeuksia annetaan yksi per käyttäjä.
    • Lisätieto-kenttään voit laittaa haluamasi viitteen (esim. osasto, kustannuspaikka tms.) tai sen voi jättää tyhjäksi. Kentän tieto näkyy laskulla.
    • Lopuksi lähetä kutsu.
  • Kutsun lähettämisen jälkeen käyttäjän tulee hyväksyä sopimus omassa Moovy-sovelluksessaan.

Pysäköintisopimuksen muokkaaminen

  • Muutokset sopimukselle tehdään yritystililtä kohdassa Hallitse.
  • Jos pysäköintioikeuden käyttäjä vaihtuu, poista kutsu entiseltä käyttäjältä ja lähetä uusi kutsu uudelle käyttäjälle.
    • Pysäköintioikeuden saa poistettua henkilötietojen perässä olevasta Poista -linkistä. Tämä poistaa käyttöoikeuden kyseiseltä Moovy-tililtä heti.
  • Pysäköintioikeuksien määrää pääsee muuttamaan Muuta tilausta -kohdasta. Muista lopuksi päivittää tilaus.
    • Mikäli irtisanot pysäköintioikeuksia, muista poistaa pysäköintioikeudet myös käyttäjiltä päättymispäivänä.

Pysäköintisopimuksen irtisanominen

  • Irtisanominen tehdään yritystililtä. Valitse irtisanottavan sopimustuotteen kohdalta: Hallitse → Muuta tilausta → Irtisano tilaus.
  • Tilaus päättyy irtisanomispäivää seuraavan kalenterikuukauden loppuun.

SOPIMUSPYSÄKÖINTIOIKEUDEN KÄYTTÖ

Pysäköintioikeiden käyttöönotto

  • Yrityksen yhteyshenkilö lähettää sinulle kutsun sopimuspysäköintiin.
    • Jos sinulla on Moovy jo käytössä, saat puhelimeesi push-ilmoituksen myönnetystä pysäköintioikeudesta
    • Jos sinulla ei ole Moovya käytössä, saat tekstiviestin, jossa oleva linkki ohjaa aluksi asentamaan sovelluksen
  • Hyväksy kutsu Moovy-sovelluksen Pysäköintisopimukset ja -luvat -kohdasta.
  • Valitse sopimuspysäköintiin käytettävä rekisteritunnus.
  • Hyväksy pysäköintioikeus. Sopimus on voimassa siitä hetkestä alkaen, kun kutsu on hyväksytty.
  • HUOM! Maksukortti on pakollinen tieto Moovy-tiliä luotaessa. Jos pysäköit muissa Moovy-kohteissa kuin sopimuspysäköintikohteessa, pysäköinnit veloitetaan Moovyyn liitetyltä maksukortilta.
    • Jos et halua käyttää Moovya muuhun kuin sopimuspysäköintiin, saat automaattisen rekisterikilven kameratunnistuksen pois käytöstä Moovyn valikosta Ajoneuvot-kohdasta painamalla rekisterinumeron edessä olevaa sinistä ympyrää.

Rekisteritunnuksen vaihto pysäköintioikeudelle

  • Moovy-sovelluksessa voi olla lisättynä useampi rekisteritunnus, mutta yhtä pysäköintioikeutta kohden voi olla kerrallaan valittuna vain yksi rekisteritunnus.
  • Rekisteritunnus lisätään Moovy-sovellukseen Ajoneuvot-kohdassa. Lisää rekisteritunnus sopimukselle rekisteritunnuksen alapuolelta Liitä sopimuksiin -kohdasta.
  • Rekisteritunnuksen voi vaihtaa milloin tahansa, kunhan oikea rekisteritunnus on valittuna ennen pysäköinnin alkamista.
  • Rekisterikilven kameratunnistuksen aktivointi ei vaikuta sopimuspysäköintiin.

MUUTA

  • LASKUTUSOSOITTEEN VAIHTAMINEN
    • Laskutusosoitteen voi vaihtaa kirjautumalla yritystilille ja valitsemalla Laskutustiedot -kohdassa Muokkaa.
  • YRITYKSEN YHTEYSTIEDOT TAI YHTEYSHENKILÖ VAIHTUU, MITEN TOIMIN?
    • Yrityksen osoitetietoja voi muokata kirjautumalla yritystilille ja valitsemalla Muokkaa.
    • Yhteyshenkilön tietoja voi muokata kirjautumalla yritystilille ja valitsemalla Yhteyshenkilö -kohdassa Muokkaa. Yhteyshenkilön sähköpostiosoite toimii tilin salasanan palautusosoitteena.
    • Käyttäjätunnusta ei voi muokata itse. Ota tarvittaessa yhteys Moovyn asiakaspalveluun: 03 3878 222, asiakaspalvelu@moovy.fi..
  • YRITYKSEN Y-TUNNUKSEN VAIHTAMINEN
    • Y-tunnusta ei voi muokata. Mikäli yrityksen y-tunnus vaihtuu, tulee uudella y-tunnuksella luoda uusi yritystili.
    • Sopimuspysäköinti tulee irtisanoa vanhalta yritystililtä, jolloin se päättyy irtisanomispäivää seuraavan kalenterikuukauden loppuun.
    • Tee uusi tilaus sopimuspysäköinnistä uuden yritystilin kautta. Tämä kannattaa tehdä vasta edellisten sopimusten päätyttyä, jolloin niistä ei mene päällekkäisiä maksuja.
  • EN PÄÄSE KIRJAUTUMAAN YRITYSTILILLE, MITÄ TEEN?
    • Ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun: 03 3878 222, asiakaspalvelu@moovy.fi.

Lisätiedot: Moovy-asiakaspalvelu ja Moovy.fi.

Moovy-logo.