Rehaparkki - Usein kysyttyä
Vastauksia Moovya koskeviin kysymyksiin löydät: Moovy – Usein kysytyt kysymykset
Miten pysäköinti maksetaan?
- Moovy–sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä ennen ulosajoa)
- Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
- Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: moovy.fi/maksa
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintiä ei ole maksettu edellä mainituilla vaihtoehdoilla, Visma Amili Oy lähettää rekisterinumeron perusteella postitse maksumuistutuksen. Maksumuistutukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5,00 €. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot >
Rehaparkki uudistuu syyskuussa 2024, mitä tämä tarkoittaa?
Pysäköintisopimukset tilataan Moovy-palvelusta.
Tietoa uudesta järjestelmästä ja maksutavoista löydät: Puomiton pysäköintijärjestelmä
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.
Miten Rehaparkkiin pääsee kulkemaan, kun nosto-ovet on suljettu?
Rehaparkki on avoinna lyhytaikaispysäköijille joka päivä klo 06.30 – 20.00 ja sopimuspysäköijille 24/7.
Moovy-sovelluksesta löytyy koodi, jolla nosto-oven saa auki aukioloaikojen ulkopuolella.
Mikäli sovellusta ei ole, ovelta löytyvä QR-koodi luetaan matkapuhelimen kameralla ja puhelimeen aukeavalle nettisivulle syötetään parkissa olevan ajoneuvon rekisterinumero.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella 24 h.
Unohdin maksaa pysäköintini, miten toimin?
Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksuautomaatilla.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään käytössä olevista maksutavoista (Moovy-sovellus, korttimaksu hallin maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu).
Miten varmistan, että rekisterinumeroni tunnistuu oikein?
Mikäli rekisteritunnusta ei löydy hallin maksupisteellä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7). Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Rehaparkin maksupisteellä.
Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222.
Mitä jos rekisterikilpeni ei tunnistu?
Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7). Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Rehaparkin maksupisteellä.
Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).
Mistä pysäköintimaksuni koostuu?
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Moovy–sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?
Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.
Yritykset: Moovy-yritystili business.moovy.fi
Lisätiedot: Moovy.fi
Miten saan maksustani kuitin?
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksupiste kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.
Mikäli et ole saanut kuittia sähköpostiisi, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@moovy.fi
Maksaessasi pysäköinnin verkkomaksuna (moovy.fi/maksa) 48 tunnin sisällä pysäköinnin päättymisen jälkeen, saat maksuvahvistuksen/kuitin sähköpostiisi.
Miksi sain maksumuistutuksen?
Maksumuistutus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu Rehaparkissa käytössä olevilla maksutavoilla.
Rehaparkin pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä)
- Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
- Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: www.moovy.fi/maksa
Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy rekisteritunnuksen haltijalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty muistutuskulu. Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/
Mikäli olet saanut maksumuistutuksen aiheettomasti, ole yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa: maksuhelposti.fi – Visma Amili. Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Rehaparkki/Oulun Pysäköinti Oy.
Voinko ladata sähköautoa?
Minkä kokoisella ajoneuvolla voi pysäköidä?
Onko Rehaparkissa liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
Saako Rehaparkkiin pysäköidä moottoripyörällä/mopolla?
Moottoripyörällä ja mopolla ajo on kielletty.