Rehaparkki - Usein kysyttyä

Lue lisää Rehaparkista: Oulunpysakointi.fi/Rehaparkki sekä Rehapolis.fi
Vastauksia Moovya koskeviin kysymyksiin löydät: Moovy – Usein kysytyt kysymykset
Miten pysäköinti maksetaan?
Rehaparkin pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat  

  • Moovysovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä ennen ulosajoa)  
  • Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)  
  • Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: moovy.fi/maksa

Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintiä ei ole maksettu edellä mainituilla vaihtoehdoilla, Visma Amili Oy lähettää rekisterinumeron perusteella postitse maksumuistutuksen. Maksu­muistutukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5,00 €. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot >

Rehaparkki uudistuu syyskuussa 2024, mitä tämä tarkoittaa?
Jatkossa Rehaparkki on liputon ja puomiton pysäköintilaitos eli pysäköinti käynnistyy automaattisesti rekisteritunnuksen avulla. Uusina maksutapoina käyttöön otetaan Moovy–pysäköintisovellus ja verkkomaksu 48 h sisällä pysäköinnin päättymisestä (moovy.fi/maksa). Pysäköintimaksun voi jatkossakin suorittaa myös hallin maksupisteellä (korttimaksut). Käteinen raha poistuu uudistuksen myötä käytöstä.

Pysäköintisopimukset tilataan Moovy-palvelusta.

Tietoa uudesta järjestelmästä ja maksutavoista löydät: Puomiton pysäköintijärjestelmä
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.

Miten Rehaparkkiin pääsee kulkemaan, kun nosto-ovet on suljettu?

Rehaparkki on avoinna lyhytaikaispysäköijille joka päivä klo 06.30 – 20.00 ja sopimuspysäköijille 24/7.

Moovy-sovelluksesta löytyy koodi, jolla nosto-oven saa auki aukioloaikojen ulkopuolella.
Mikäli sovellusta ei ole, ovelta löytyvä QR-koodi luetaan matkapuhelimen kameralla ja puhelimeen aukeavalle nettisivulle syötetään parkissa olevan ajoneuvon rekisterinumero.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella 24 h.

Unohdin maksaa pysäköintini, miten toimin?
Mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu pysäköintisovelluksella tai maksupisteellä, pysäköinnin voi maksaa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä vain verkkomaksuna osoitteessa: moovy.fi/maksa

Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksuautomaatilla.

Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään käytössä olevista maksutavoista (Moovy-sovellus, korttimaksu hallin maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu).

Pysäköintiehdot >

Miten varmistan, että rekisterinumeroni tunnistuu oikein?
Ajaessasi Rehaparkkiin huolehdithan sopivan alhaisesta ajonopeudesta ja riittävästä turvavälistä. Rekisteritunnus tulee pitää puhtaana. Sisään- sekä ulosajossa on uudet rekisteritunnuskamerat, jotka lukevat tunnuksen edestä ja takaa. Rekisterikilvessä olevat vauriot, lommot, yms. tai lisävalot/varusteet voivat aiheuttaa ongelmia rekisteritunnistukselle.

Mikäli rekisteritunnusta ei löydy hallin maksupisteellä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).

Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7). Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Rehaparkin maksupisteellä.

Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222.

Mitä jos rekisterikilpeni ei tunnistu?
Mikäli rekisteritunnusta ei löydy hallin maksupisteellä, ole puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon +358 3 3878 220 (24/7).

Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7). Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Rehaparkin maksupisteellä.

Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).

Mistä pysäköintimaksuni koostuu?
Maksaessasi lähtiessäsi maksupisteellä tai verkkomaksuna 48h sisällä pysäköinnistä, hinnat näet sivuiltamme: Hinnasto >
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Moovy–sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?
Otathan sovelluksen käyttöön liittyvissä asioissa yhteyttä sovelluksen tarjoajaan: Moovy >
Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
Sopimuspysäköintituotteiden saatavuus ja tilaaminen
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.
Yritykset: Moovy-yritystili business.moovy.fi

Lisätiedot: Moovy.fi

Miten saan maksustani kuitin?
Moovy-sovellus: Kun olet lisännyt sovelluksen omiin tietoihin sähköpostiosoitteesi, saat kuitin automaattisesti sähköpostiisi. Löydät kuitin myös sovelluksestasi ko. pysäköintitapahtuman tiedoista.
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksupiste kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.

Mikäli et ole saanut kuittia sähköpostiisi, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@moovy.fi

Maksaessasi pysäköinnin verkkomaksuna (moovy.fi/maksa) 48 tunnin sisällä pysäköinnin päättymisen jälkeen, saat maksuvahvistuksen/kuitin sähköpostiisi.

Miksi sain maksumuistutuksen?
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.

Maksumuistutus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu Rehaparkissa käytössä olevilla maksutavoilla.
Rehaparkin pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:

  • Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä)
  • Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
  • Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: www.moovy.fi/maksa

Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy rekisteritunnuksen haltijalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty muistutuskulu. Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/

Mikäli olet saanut maksumuistutuksen aiheettomasti, ole yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa: maksuhelposti.fi – Visma Amili. Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Rehaparkki/Oulun Pysäköinti Oy.

Voinko ladata sähköautoa?
Rehaparkissa on 4 kpl sähköauton latauspaikkoja ja ne ovat asiakkaiden käytettävissä pysäköinnin ajan ilman erillistä maksua.
Minkä kokoisella ajoneuvolla voi pysäköidä?
Pysäköintitilan vapaa korkeus max. 240 cm.
Onko Rehaparkissa liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
Kyllä, 4 kpl. Nämä ruudut ovat myös normaalia leveämpiä.
Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle.
Saako Rehaparkkiin pysäköidä moottoripyörällä/mopolla?

Moottoripyörällä ja mopolla ajo on kielletty.

Voiko parkkitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
Rehaparkkiin ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.