Autosaari - Usein kysyttyä
Lue lisää Autosaaresta: Autosaari
Vastauksia Moovya koskeviin kysymyksiin löydät: Moovy – Usein kysytyt kysymykset
Miten pysäköinti maksetaan?
- Moovy–sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä ennen ulosajoa)
- Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
- Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: moovy.fi/maksa
- Parkman–sovellus (pysäköinti käynnistetään itse ja se päättyy automaattisesti ulosajossa)
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintiä ei ole maksettu edellä mainituilla vaihtoehdoilla, Visma Amili Oy lähettää rekisterinumeron perusteella postitse maksumuistutuksen. Maksumuistutukseen lisätään huomautuskulu, vähintään 5,00 €. Puomittoman kohteen pysäköintiehdot >
Autosaari uudistuu syyskuussa 2024, mitä tämä tarkoittaa?
Pysäköintisopimukset tilataan Moovy-palvelusta.
Tietoa uudesta järjestelmästä ja maksutavoista löydät: Puomiton pysäköintijärjestelmä
Puomittoman pysäköinnin pysäköintiehdot: https://moovy.fi/pysakointiehdot/.
Voiko pysäköintimaksun suorittaa hallissa / onko pysäköintisovellus pakollinen?
Pysäköintimaksun voi suorittaa jatkossakin hallin maksupisteellä. Maksupisteet löytyvät kerroksista 0 ja 2A. Maksupisteellä laitteeseen syötetään auton rekisteritunnus ja pysäköintimaksu suoritetaan pankki-/luottokortilla (ei käteismaksuja). Pysäköintisovellus ei siis ole pakollinen, mutta se nopeuttaa ja helpottaa asiointia!
Miten Autosaaren pääsee kulkemaan, kun nosto-ovet on suljettu?
Mikäli sovellusta ei ole, ovelta löytyvä QR-koodi luetaan matkapuhelimen kameralla ja puhelimeen aukeavalle nettisivulle syötetään parkissa olevan ajoneuvon rekisterinumero.
Ongelmatilanteissa yhteyden asiakaspalveluun saa myös ovelta löytyvällä pikapuhelinpainikkeella 24h.
Unohdin maksaa pysäköintini, miten toimin?
Huom! Pysäköinti päättyy automaattisesti ulosajossa ja jokainen sisäänajo käynnistää uuden pysäköinnin. Päättynyttä pysäköintiä ei siis voi enää maksaa hallin maksuautomaatilla.
Lasku ei ole maksuvaihtoehto. Jos pysäköintimaksua ei ole maksettu millään käytössä olevista maksutavoista (Moovy- ja ParkMan-sovellus, korttimaksu hallin maksupisteellä tai verkkomaksu 48 h sisällä osoitteessa: moovy.fi/maksa) lähetetään maksumuistutus postitse rekisteritunnuksen perusteella (muistutukseen lisätään huomautuskulu).
Miten varmistan, että rekisterinumeroni tunnistuu oikein?
Mikäli rekisteritunnusta ei löydy hallin maksupisteellä, olethan puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon 03 3878 220 (24/7).
Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy/ParkMan-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7) / ParkManin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@parkman.fi. Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Autosaaren maksupisteellä.
Jos pysäköintiä ei löydy osoitteesta: moovy.fi/maksa, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222.
Mitä jos rekisterikilpeni ei tunnistu?
Mikäli pysäköinti ei käynnisty tai pääty Moovy/ParkMan-sovelluksessa, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun 03 3878 222 (24/7) / ParkManin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@parkman.fi. Vaihtoehtoisesti voit maksaa pysäköintisi myös Autosaaren maksupisteellä.
Mikäli verkkomaksaminen ei onnistu, ota yhteyttä Moovyn asiakaspalveluun +358 3 3878 222 (24/7).
Mistä pysäköintimaksuni koostuu?
Maksaessasi pysäköintisi pysäköintisovelluksella, hinnastossa ilmoitettuun pysäköintimaksuun lisätään sovelluksen tarjoajan määrittelemä palvelumaksu. Sovellusten tarjoajat (Moovy, ParkMan) ilmoittavat omista palvelumaksuistaan sovelluksen käyttöehdoissa ja verkkosivuillaan.
Moovy/ParkMan –sovelluksen kanssa on ongelma, mitä teen?
Haluan sopimuspysäköintipaikan, miten toimin?
Yksityishenkilöt: Moovy –sovelluksen Kauppa.
Yritykset: Moovy-yritystili business.moovy.fi
Lisätiedot: Moovy.fi
Miten saan maksustani kuitin?
Mikäli Moovy-sovellusta ei ole, maksupiste kysyy sähköpostiosoitettasi kuittia varten maksusuorituksen jälkeen.
Mikäli et ole saanut kuittia sähköpostiisi, olethan yhteydessä Moovyn asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@moovy.fi
Maksaessasi pysäköinnin verkkomaksuna (moovy.fi/maksa) 48 tunnin sisällä pysäköinnin päättymisen jälkeen, saat maksuvahvistuksen/kuitin sähköpostiisi.
Miksi sain maksumuistutuksen?
Maksumuistutus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu Autosaaressa käytössä olevilla maksutavoilla.
Autosaaren pysäköinnin maksuvaihtoehtoina ovat:
- Moovy-sovellus (pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti; edellyttää, että sovelluksessa on lisättynä maksukortti, rekisteritunnus ja rekisteritunnuksella kameratunnistus käytössä)
- Maksu hallin maksupisteellä ennen ulosajoa (korttimaksu)
- Maksu verkossa 48 h kuluessa pysäköinnin päättymisestä osoitteessa: www.moovy.fi/maksa
- Parkman-sovellus (pysäköinti käynnistetään itse ja se päättyy automaattisesti ulosajossa)
Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Amili Oy rekisteritunnuksen haltijalle maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty muistutuskulu. Mikäli maksumuistutusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus. Pysäköintiehdot löydät osoitteesta https://moovy.fi/pysakointiehdot/
Mikäli olet saanut maksumuistutuksen aiheettomasti, ole yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa: maksuhelposti.fi – Visma Amili. Lisääthän liitteeksi pysäköintimaksun kuitin verkkopankistasi/Moovysta/ParkManista ja varmistathan, että kuitissa maksun saajana on Autosaari/Oulun Pysäköinti Oy.
Voinko ladata sähköautoa?
Lähellä sijaitsevasta Kivisydän -pysäköintitalosta löytyy 4 kpl sähköauton latauspisteitä (Lisätiedot). Sähköauton latauspaikoilla käytössä on Virta-sovellus.
Minkä kokoisella ajoneuvolla voi pysäköidä?
Pysäköintiruutujen koko on 2,4 x 5,0 m. Pysäköintitilan vapaa korkeus on max. 200 cm.
Osa p-paikoista on leveämpiä perhepaikkoja.
Onko Autosaaressa liikkumisesteiselle tarkoitettuja pysäköintipaikkoja (ns. invapaikkoja)?
Kyllä on. Nämä ruudut ovat myös normaalia leveämpiä.
Ovatko liikkumisesteisille tarkoitetut pysäköintipaikat (ns. invapaikat) maksuttomia?
Pysäköinti on maksullista myös liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen (ns. invalupa) haltijalle. Tarjoamme liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen haltijalle 50% -alennuksen pysäköintimaksusta, katso ohjeet edun saamiseksi ja lisätiedot täältä.
Saako Autosaareen pysäköidä moottoripyörällä/mopolla?
Moottoripyörällä pysäköinti on sallittua. Erikseen merkittyjä paikkoja ei ole ja pysäköinti on maksullista. Kamerat lukevat ajoneuvojen rekisterikilvet edestä ja takaa.
Mopolla ajo on kielletty.
Voiko parkkitaloihin ajaa peräkärryn kanssa?
Autosaareen ei saa ajaa peräkärryllä tai millään perävaunulla. Tekniikka ei tue kaksiosaista ajoneuvoa.